Pytania i odpowiedzi
Przejdź do sekcji /Przedłuż umowę/.
Chcesz dołączyć do grona szczęśliwych klientów Fiberway? To proste! Wejdź na naszą stronę: https://www.fiberway.pl/konfigurator i wybierz najdogodniejsze dla Ciebie opcje.
Masz pytania? Zadzwoń: 123 12 12 13 lub napisz: biuro@fiberway.pl i podaj dane potrzebne do zweryfikowania: imię i nazwisko, dokładny adres oraz numer telefonu do kontaktu. Oddzwonimy z ofertą.
Jeżeli posiadamy Twoją zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych będziemy się z Tobą kontaktować przed końcem trwania takiej umowy, by zaproponować Ci nowe lepsze warunki dla naszych stałych klientów. Podejmujemy trzykrotną próbę kontaktu z Tobą. Jeżeli jednak nie posiadamy takiej zgody, lub masz obawy, że możesz nie odebrać od nas telefonu skontaktuj się z nami najpóźniej na 14 dni przed końcem takiej umowy. Postaramy Cię przekonać, że warto być klientem Fiberway.
Zawsze możesz wezwać na pomoc serwis Fiberway! Jednak większość czynności przywracających połączenie da się wykonać zdalnie, z tobą po drugiej stronie słuchawki.
Jeśli jednak mimo tych działań usługa, którą posiadasz, nie działa, lub działa nieprawidłowo, wyślemy do Ciebie naszego technika, który na miejscu sprawdzi i naprawi usługę.
Większość serwisów wykonujemy bezpłatnie w ramach obowiązującej nas umowy.
Pamiętaj jednak, aby z konsultantem na telefonie najpierw rzetelnie ustalić wszystkie fakty potrzebne do ustalenia ewentualnej przyczyny usterki lub awarii. Jeśli serwis przyjedzie do Ciebie, a przyczyną usterki będzie Twoje działanie (np. uszkodzenie lub zalanie routera, lub poinformowałeś nas, że kable są podłączone, a zastaniemy odłączone) to taki serwis może okazać się płatny.
Tak, podpisując nową umowę możesz skorzystać z aktualnych promocji. Dodatkowo przygotowaliśmy zapewne dla Ciebie ofertę (dla naszych stałych klientów), która będzie bardziej korzystna. Skontaktuj się z nami niezwłocznie!
Skonstatuj się z nami, jednak najpierw przygotuj niezbędne informacje:
- jaka usługa nie działa lub działa słabo?
- czy sytuacja występuje tylko w określonych godzinach?
- czy usterkę obserwujesz tylko na jednym, czy na wielu urządzeniach?
W pierwszej kolejności skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta i powiedz nam dlaczego chcesz zrezygnować z naszych usług. Być może przekonamy Cię, że nie będzie to konieczne. Nasi klienci bardzo rzadko rezygnują z naszych usług, powodem może być np. słaba jakość świadczonych usług, której powodem jest błaha usterka. Wtedy warto zgłosić nam zaistniałą sytuację. Większość problemów technicznych staramy się rozwiązywać na bieżąco.
Jeżeli zmieniasz miejsce zamieszkania i nadal będziesz znajdować się w zasięgu naszej sieci – pamiętaj, że możemy przenieść Twoje usługi do nowego miejsca zamieszkania.
Jeżeli jednak jesteś pewien swojej decyzji, musisz dostarczyć nam wypowiedzenie w formie pisemnej. Dopuszczamy możliwość przesłania własnoręcznie podpisanego skanu wypowiedzenia na nasz adres mailowy, wolelibyśmy się z Tobą pożegnać w naszym BOK, bo wierzymy, że rozważysz w przyszłości powrót do naszych usług – dlatego też zapraszamy Cię osobiście do naszego biura, gdzie obsługa przekaże Ci formularz wypowiedzenia.
Mamy jednak nadzieję, że wypowiedzenie będzie ostatecznością.
Numer klienta (ID klienta) znajdziesz na pierwszej stronie umowy z Fiberway. Zazwyczaj jest on tożsamy z czterema lub pięcioma ostatnimi cyframi rachunku bankowego na który dokonujesz płatności za usługi w Fiberway. Numer ten znajduje się również na fakturze.
Jeżeli nie pamiętasz hasła do swojego konta w panelu mój.fiberway.pl, możesz je łatwo odzyskać w trakcie logowania. Przy pierwszym logowaniu musisz ustawić swoje hasło, podając adres mailowy oraz ID klienta, które widnieją na Umowie. Na adres e-mail podany do kontaktu na umowie otrzymasz link do ustawienia nowego hasła. Kliknij w niego i ustaw swoje mocne hasło! Dzięki tym danym zalogujesz się do panelu.
Jeżeli masz problem z jego odzyskaniem skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Z chęcią pomożemy!
Jeżeli posiadamy Twoją zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych będziemy się z Tobą kontaktować przed końcem trwania takiej umowy, by zaproponować Ci nowe lepsze warunki dla naszych stałych klientów. Podejmujemy trzykrotną próbę kontaktu z Tobą. Jeżeli jednak nie posiadamy takiej zgody, lub masz obawy, że możesz nie odebrać od nas telefonu skontaktuj się z nami najpóźniej na 14 dni przed końcem takiej umowy. Postaramy Cię przekonać, że warto być klientem Fiberway.
Czy mogę dokonać płatności on-line za pośrednictwem e-przelewów za usługi świadczone przez Fiberway?
Tak. Współpracujemy z serwisem Płatności24 - za usługi możesz zapłacić przez panel klienta na moj.fiberway.pl
Jeżeli nie otrzymujesz faktury papierowej do swojej skrzynki pocztowej, fakturę wyślemy do Ciebie mailem. Możesz ją również pobrać logując się do panelu klienta „Mój Fiberway”.
W pierwszej kolejności sprawdź czy faktury nie znajdują się w folderze SPAM. Niektórzy dostawcy usług pocztowych domyślnie traktują takie wiadomości jak SPAM. Jeżeli Twoja e-faktura znajduje się w tym folderze, przenieś ją do folderu ODEBRANE, kliknij opcję "TO NIE JEST SPAM" lub dodaj nasz adres do książki adresowej.
W przypadku, gdy nie możesz odnaleźć w swojej skrzynce e-faktury od Fiberway, konieczna może okazać się aktualizacja adresu e-mail w naszej bazie klientów. Wystarczy, że taką prośbę z podaniem numeru klienta, imienia i nazwiska oraz adresu instalacji usługi prześlesz do nas na adres biuro@fiberway.pl
Faktura wysyłana jest pierwszego dnia każdego miesiąca (chyba, że to święto, wtedy pierwszego dnia po weekendzie) na adres mailowy podany na umowie. Dodatkowo wysyłamy informację o kwocie SMS-em.
Powodów może być kilka:
- Jest to Twoja pierwsza faktura.
Jeśli podpisałeś umowę 2. lub kolejnego dnia miesiąca, to pierwsza faktura będzie wyższa, gdyż zawiera: płatność z góry za usługi za aktualny miesiąc oraz wyrównanie proporcjonalnie od dnia uruchomienia usługi do końca poprzedniego miesiąca, a także jednorazową opłatę aktywacyjną.
- Rachunek po zmianie usług.
Jeżeli podpisałeś dodatkową umowę, dobrałeś dodatkowe usługi, opcje dodatkowe albo wykonałeś aneks do umowy, kwota będzie się różnić w zależności od dokonanych zmian.
- Rachunek po okresie oznaczonym umowy.
Jeśli okres promocyjny umowy dobiegł końca, a Ty nie przedłużyłeś, ani nie zrezygnowałeś z usługi, przeszła ona [umowa] na czas nieoznaczony.
Aktualne saldo sprawdzisz logując się na platformę moj.fiberway.pl, a także na końcu SMS-a, który wysyłamy lub na ostatniej fakturze.
Rachunek możesz zapłacić logując się na moj.fiberway.pl i klikając na zakładkę „Moje płatności”, poprzez przelew tradycyjny, wpisując swój indywidualny numer konta do wpłat (znajdziesz go na pierwszej stronie umowy, w panelu klienta a także na fakturze), na poczcie, w Biurze Obsługi Klienta (kwota musi być odliczona).
Rachunek znajdziesz w panelu klienta na moj.fiberway.pl wpisując login i hasło z Umowy. Dodatkowo rachunki wysyłane są na maila, bądź Pocztą Polską, jeśli zaznaczyłeś dostarczanie faktur tradycyjnych.
Napisz do nas maila: biuro@fiberway.pl z prośbą o zwrot nadpłaty lub przeksięgowanie kwoty. Załącz potwierdzenie przelewu oraz podaj numer konta, na jakie ma zostać przeksięgowana płatność.
Aktualne saldo sprawdzisz w panelu klienta moj.fiberway.pl wpisując login i hasło z Umowy. Możesz także zadzwonić do nas na Infolinię pod numer 123 12 12 13 wew.1., albo napisać maila: biuro@fiberway.pl
Prześlij potwierdzenie przelewu na maila: biuro@fiberway.pl
Jeśli zapłaciłeś za usługi przez panel klienta, blokada zostanie automatycznie usunięta. Dla pewności wystarczy, że odłączysz na chwilę router/antenę od prądu.
W pierwszej kolejności sprawdź czy faktury nie znajdują się w folderze SPAM. Niektórzy dostawcy usług pocztowych domyślnie traktują takie wiadomości jak SPAM. Jeżeli Twoja e-faktura znajduje się w tym folderze, przenieś ją do folderu ODEBRANE, kliknij opcję "TO NIE JEST SPAM" lub dodaj nasz adres do książki adresowej.
W przypadku, gdy nie możesz odnaleźć w swojej skrzynce e-faktury od Fiberway, konieczna może okazać się aktualizacja adresu e-mail w naszej bazie klientów. Wystarczy, że taką prośbę z podaniem numeru klienta, imienia i nazwiska oraz adresu instalacji usługi prześlesz do nas na adres biuro@fiberway.pl
Sprawdź, czy w Twojej lokalizacji świadczymy usługę.
Wejdź na naszą mapkę zasięgu: https://www.fiberway.pl/zasieg
Napisz do nas maila: biuro@fiberway.pl
Zadzwoń: 123 12 12 13
Na początku przyjeżdżamy we wskazane przez Ciebie miejsce aby sprawdzi
możliwości techniczne podłączenia usług. Wybierz dogodny dla siebie termin, przyjedziemy pod wskazany adres i omówimy z Tobą najlepszą opcję podłączenia usług. Jeśli potwierdzimy, że istnieje możliwość podłączenia, umów termin montażu dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta pod numer 123 12 12 13 wew.1.
W wyznaczonym terminie nasi technicy przyjadą na miejsce wraz z gotową umową oraz potrzebnym sprzętem.
Jeśli nie możesz być na miejscu podczas montażu usług, zostaw upoważnienie osobie, która podpisze w Twoim imieniu umowę. Formularz pełnomocnictwa znajdziesz na naszej stronie w sekcji „Dokumenty”.
Jeśli chcesz zmienić termin instalacji usługi, zadzwoń do Biura Obsługi Klienta pod numer 123 12 12 13, napisz: biuro@fiberway.pl , bądź skontaktuj się z nami poprzez Messenger.
Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta pod numer 123 12 12 13 wew. 1 i podaj adres, pod jaki chcesz przenieść usługę. Umówimy podjazd technika, który sprawdzi możliwości techniczne podłączenia w nowym miejscu. Jeśli technik potwierdzi możliwość instalacji usług, umów termin przeniesienia instalacji.
Wysokość opłaty za cesję znajdziesz w cenniku w sekcji „Dokumenty”.
Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz kontynuować umowy, wskaż osobę, która będzie w dalszym ciągu korzystała z usług Fiberway. Możesz przepisać umowę nawet w trakcie trwania promocji (w trakcie czasu oznaczonego umowy) - unikniesz wtedy opłat za ewentualne zerwanie umowy.
Cesja, bo o niej mowa wymaga pojawienia się osobiście w naszym Biurze Obsługi Klienta, zarówno dotychczasowego Abonenta (cedent), jak i nowego, na którego umowa zostanie przepisana (cesjonariusz).
Opłatę za cesję ponosi nowy Abonent; znajdziesz ją w cenniku w sekcji „Dokumenty”.
Zapewniamy ciągłość korzystania z usług Fiberway po zgonie Abonenta. Kopię aktu zgonu okaż w Biurze Obsługi Klienta. Dokonamy cesji pośmiertnej na nowego Abonenta.
Numer klienta znajdziesz na umowie z Fiberway. Zazwyczaj jest on tożsamy z czterema lub pięcioma cyframi rachunku bankowego na który dokonujesz płatności za usługi w Fiberway. Numer ten znajduje się również na fakturze.
Jeżeli nie pamiętasz hasła do swojego konta w panelu mój.fiberway.pl, możesz je łatwo odzyskać w trakcie logowania. Jeżeli masz problem z jego odzyskaniem skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, po weryfikacji udzielimy Ci informacji o numerze klienta i haśle do logowania.
Aby zaktualizować dane podejdź do Biura Obsługi Klienta z odpowiednim zaświadczeniem, bądź dokumentem. Możesz także przesłać skan zaświadczenia na maila: biuro@fiberway.pl
Abonent korzystający z Usług lub pełnomocnik ma prawo do zgłoszenia reklamacji. Może to zrobić: pisemnie podczas wizyty w Biurze Obsługi Klienta lub przesyłką pocztową na adres do korespondencji, ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w Biurze Obsługi Klienta, w formie elektronicznej – mailowo: biuro@fiberway.pl.
Reklamacja powinna zawierać:
a) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania/siedziby Abonenta;
b) określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;
c) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
d) Numer Identyfikacyjny nadany Abonentowi przez Fiberway lub adres miejsca świadczenia Usług,
e) datę zawarcia Umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usług – w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy Dostawcy usług określonego w Umowie terminu rozpoczęcia świadczenia tych Usług lub datę złożenia zamówienia w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy Dostawcy usług terminu przyłączenia do Sieci;
f) wysokość odszkodowania lub innej należności wynikających z Umowy lub przepisów prawa jeśli reklamujący żąda ich wypłaty, oraz numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty tych kwot albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności,
g) podpis Abonenta – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
W ciągu maksymalnie 30 dni otrzymasz od nas odpowiedź na złożoną reklamację.
Zawierając Umowę na odległość masz możliwość odstąpienia od niej w ciągu 14 dni kalendarzowych. Należy przyjechać do Biura Obsługi Klienta i wypełnić formularz odstąpienia, a także zwrócić sprzęt. Ponosisz opłaty jedynie za czas, w którym korzystałeś z usług. Aktywacja nie jest pobierana.
W pierwszej kolejności skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta i powiedz nam dlaczego chcesz zrezygnować z naszych usług. Być może przekonamy Cię, że nie będzie to konieczne. Nasi klienci bardzo rzadko rezygnują z naszych usług, powodem może być np. słaba jakość świadczonych usług, której powodem jest błaha usterka. Wtedy warto zgłosić nam zaistniałą sytuację. Większość problemów technicznych staramy się rozwiązywać na bieżąco.
Jeżeli zmieniasz miejsce zamieszkania i nadal będziesz znajdować się w zasięgu naszej sieci – pamiętaj, że możemy przenieść Twoje usługi do nowego miejsca zamieszkania.
Jeżeli jednak jesteś pewien swojej decyzji, musisz dostarczyć nam wypowiedzenie w formie pisemnej. Dopuszczamy możliwość przesłania własnoręcznie podpisanego skanu wypowiedzenia na nasz adres mailowy, wolelibyśmy się z Tobą pożegnać w naszym BOK, bo wierzymy, że rozważysz w przyszłości powrót do naszych usług – dlatego też zapraszamy Cię osobiście do naszego biura, gdzie obsługa przekaże Ci formularz wypowiedzenia.
Mamy jednak nadzieję, że wypowiedzenie będzie ostatecznością.
Po zakończonej umowie należy zwrócić do Biura Obsługi Klienta wypożyczony sprzęt:
- router z zasilaczem
- antenę z zasilaczem
- dekoder z zasilaczem, pilotem, kablem HDMI.
W przypadku zwrotu anteny – umów się na demontaż sprzętu. Przyjedziemy zdemontować antenę.
W pierwszej kolejności upewnij się, że wszystkie urządzenia potrzebne do działania usługi są podłączone do zasilania i odpowiednio świecą.
Sprawdź czy wszystkie urządzenia i kable są podłączone tak jak wcześniej, oraz czy nie uległy uszkodzeniu, np. przez przytrzaśnięcie meblami, lub pogryzione przez zwierzę domowe.
Łącze bezprzewodowe
Sprawdź, czy urządzenie odbiorcze (zestaw kliencki) podłączone do prądu. Niektóre zasilacze stosowane do urządzeń klienckich posiadają diodę sygnalizującą pracę. Sprawdź również prawidłowość podłączenia przewodów do zestawu odbiorczego – powinien być podłączony do gniazda „POE” w zasilaczu. Router lub komputer powinien być podłączony do gniazda LAN.
Skontroluj router bezprzewodowy. Sprawdź, czy router pracuje (świeci się dioda POWER). Wypinając i wpinając kable sieciowe sprawdź czy diody korespondujące z odpowiednimi portami świecą/migają.
Jeśli komputer łączy się z routerem/urządzeniem odbiorczym przewodowo sprawdź czy przy odłączeniu i ponownym podłączeniu kabla komputer zareaguje informacją o połączeniu/odłączeniu kabla sieciowego.
Łącze światłowodowe
Sprawdź, czy router światłowodowy jest połączony do prądu. Jeśli na routerze miga na czerwono dioda „LOS” sprawdź, czy kabel światłowodowy między gniazdem abonenckim a routerem jest poprawnie podłączony tj. zielona wtyczka do zielonego gniazda na ścianie i niebieska wtyczka do niebieskiego gniazda w routerze. Spróbuj delikatnie docisnąć wtyczki. Skontroluj kabel światłowodowy czy nie jest uszkodzony lub nadmiernie zagięty.
Routery WiFi
Jeśli komputer łączy się bezprzewodowo (WiFi) sprawdź czy na Twoim urządzeniu jest włączone połączenie sieci bezprzewodowej. Laptopy posiadają przyciski do włączania/wyłączania karty bezprzewodowej lub odpowiednią kombinację klawiszy.
Sprawdź czy po włączeniu karty bezprzewodowej Twój komputer wyszukuje sieci bezprzewodowe. Po odnalezieniu swojej sieci spróbuj się z nią połączyć. Standardowo hasło do sieci bezprzewodowej jest hasłem z umowy abonenckiej. Spóbuj uzyskać połączenie przy użyciu tego hasła.
Unikaj wciskania guzika „RESET” na obudowie chyba, że naprawdę wiesz co robisz. Spowoduje to przywrócenie ustawień fabrycznych routera i będzie konieczna jego ponowna konfiguracja.
Ustawienia komputera
Spróbuj wyłączyć zaporę sieciową (jeśli posiadasz takową zainstalowaną). Uruchom ponownie komputer. Jeśli posiadasz inny komputer sprawdź na nim działanie internetu.
Przeciążenie łącza
Sprawdź, czy problem dotyczy tylko jednego komputera, czy też inne urządzenia mają ten sam problem.
Wyłącz na komputerach usługi mogące pobierać/wysyłać dane np. BitTorrent, poczta, usługi pobierania np. Chomikuj, dyski w chmurze np. iCloud, OneDrive, aktualizacje systemowe. Możesz również wyłączać kolejno urządzenia podpięte do sieci w domu i w ten sposób zidentyfikować urządzenie „zapychające łącze”.
Sprawdź, czy problem dotyczy jednej konkretnej usługi/stony. Czasami przyczyną jest przeciążony serwer z którego np. pobierasz pliki. Możesz w prosty sposób dokonać diagnozy swojego połączenia pobierając testowy plik z naszego serwera: http://test.fiberway.pl/1gb lub wykorzystując tester prędkości znajdujący się na stronie http://test.fiberway.pl
Problemy z zasięgiem WiFi
Bardzo często zdarza się, że przyczyną problemu jest samo połączenie między Twoim komputerem a routerem WiFi, dlatego prób pomiaru prędkości łącza dokonuj na połączeniu kablowym. Jeśli nie masz takiej możliwości spróbuj wykonać test prędkości znajdując się jak najbliżej routera WiFi.
W miejscach dużego zagęszczenia sieci WiFi np. w zabudowie wielorodzinnej może okazać się, że przyczyną problemu są zakłócenia pochodzące z sąsiednich routerów WiFi. W takiej sytuacji może pomóc zmiana kanału pracy w konfiguracji routera. Możesz zrobić to samodzielnie lub z pomocą naszego działu technicznego.
Jeśli okaże się, że Internet działa poprawnie blisko routera WiFi, a zauważalnie gorzej w większej odległości może się okazać, że będzie konieczna instalacja kolejnego routera WiFi. Dodatkowy router WiFi pokryje swoim zasięgiem obszar, w którym sygnał dotychczas był niewystarczający. Skontaktuj się z Nami w celu doboru odpowiedniego urządzenia.
Problem z siecią Fiberway
Oczywiście problem może występować na naszej infrastrukturze poza urządzeniami i siecią u Ciebie w domu. Jeśli podejrzewasz, że problem leży u Nas nie wahaj się z nami skontaktować. Nasz dział techniczny chętnie pomoże rozwiązać Twój problem. Często problemy potrafimy rozwiązać już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej „od ręki” lub w ciągu kilku dni roboczych umawiając bezpłatną wizytę naszych techników w celu naprawy/modernizacji Twojej instalacji Internetu.
Jeśli obserwujesz problemy z grami sieciowymi na swojej konsoli np. niemożność dołączenia do rozgrywki on-line może się okazać, że będzie konieczne przydzielenie Ci tzw. publicznego IP. Ponadto niezbędne będzie włączenie tzw. protokołu UPnP na Twoim urządzeniu odbiorczym. W celu przeprowadzenia odpowiedniej konfiguracji urządzenia odbiorczego skontaktuj się z nami.
Po wykonaniu konfiguracji przeprowadź ponowną konfigurację połączenia sieciowego na swojej konsoli. Konsola powinna wykryć dostępny protokół UPnP i skonfigurować się automatycznie do pracy z nim.
Aby rozszerzyć zasięg sieci Wi-Fi skorzystaj z naszej usługi WOW-Fi. W swojej ofercie posiadamy acces point Huawei OptiXstar X562. Koszt wypożyczenia sprzętu to 19 zł miesięcznie (jednorazowa aktywacja 49 zł). Usługę możesz dokupić w trakcie trwania obecnej Umowy i możesz z niej zrezygnować w dowolnym momencie.
System wielopunktowej sieci WiFi typu Mesh, pozwala na zapewnienie zasięgu w całym domu i zwiększenie jakości działania sieci bezprzewodowej. Składa się on z kilku wzajemnie połączonych ze sobą urządzeń. Twój obecny router wraz z access pointami Huawei OptiXstar K562 tworzą jedną sieć WiFi o takiej samej nazwie i o wspólnym zasięgu.
System ten przewyższa jakością i możliwościami zwykłe wzmacniacze sygnału lub tradycyjne routery, ponieważ dzięki inteligentnemu koordynowaniu pracy wszystkich urządzeń, zapewnia większą stabilność, prędkość i mobilność połączenia WiFi. Jest to idealne rozwiązanie dla większych domów, biur lub innych miejsc, których zwykły router nie jest w stanie w całości objąć zasięgiem lub gdzie zagęszczenie obcych routerów powoduje zbyt duże zakłócenia.
Dzięki roamingowi przemieszczanie się z laptopem lub smartfonem pomiędzy pomieszczeniami odbywa się płynnie i bez przerywania transmisji. Sieć Mesh koordynuje Twoje przełączanie pomiędzy access pointami – zupełnie jak w sieci komórkowej.
Access pointy Huawei K562 najlepiej jest podłączyć przewodem, jednak w przypadku, gdy nie dysponujesz okablowaniem w odpowiednich miejscach, to urządzenia będą komunikowały się ze sobą bezprzewodowo. W takich okolicznościach istotnym aspektem jest właściwa lokalizacja urządzeń, aby nie były od siebie zbyt blisko lub zbyt daleko.
Telewizja Fiberway jest świadczona w technologii IPTV z wykorzystaniem dekodera podobnego do tych wykorzystywanych w telewizji satelitarnej. Wystarczy podłączyć kabel sieciowy do odpowiedniego gniazda w routerze a sam dekoder przewodem HDMI do telewizora. Nie wykorzystujemy dodatkowych anten, co czyni usługę prostą w instalacji oraz odporną na złe warunki pogodowe.
Usługa Telewizji Fiberway dostępna jest w miejscach, gdzie świadczona jest przez nas usługa dostępu do Internetu w technologii światłowodowej.
Tak. Usługa Telewizji Fiberway jest dostępna wszędzie tam, gdzie jest możliwość podłączenia Internetu światłowodowego. Jednak w takim przypadku zostanie naliczona dodatkowa miesięczna opłata za utrzymanie Zakończenia sieci, zgodna z Cennikiem.
Dekoder wymaga podpięcia zasilania oraz kabla HDMI do telewizora. Ponadto jest konieczne podłączenie kabla ethernetowego (skrętki) do odpowiedniego gniazda w routerze. Jeżeli klient posiada router HUAWEI jest to standardowo port LAN2. Nie ma konieczności podłączania żadnej anteny.
Nie, dekoder jest bezpłatnie użyczany na cały okres trwania umowy. Po zakończeniu świadczonej usługi powinien być zwrócony wraz z dołączonymi akcesoriami (kabel, zasilacz, pilot).
Tak, w ramach Telewizji Fiberway można dostępna jest usługa Multiroom. Nie ma ograniczenia co do ilości posiadanych dekoderów. Korzystanie z usługi wiąże się z opłatami miesięcznymi za każdy kolejny dekoder zgodnie z Cennikiem. Każdy dekoder dodatkowy posiada taki sam pakiet usług (lista kanałów, usługi dodatkowe np. Magnetowid) jak dekoder główny.
Aktualna lista kanałów jest dostępna na stronie https://www.fiberway.pl/telewizja-porownanie-pakietow
Tak, lista kanałów jest na bieżąco aktualizowana. Staramy się poszerzać naszą ofertę o nowe programy. Jednakże czasem dana pozycja znika z pakietu np. z powodu zaprzestania nadawania kanału przez nadawcę. Zapewniamy naszym klientom dostęp do Programów Gwarantowanych.
Na liście znajdują się niemal wszystkie polskojęzyczne kanały oraz wiele zagranicznych. Może się zdarzyć, że dany kanał akurat nie znajduje się w wykupionym pakiecie usług. Niestety nie dla wszystkich kanałów mamy prawa do reemisji. Z czasem coraz większa ich ilość będzie dostępna w naszych pakietach. Ponadto dekoder umożliwia stworzenie listy ulubionych kanałów, gdzie możemy zawrzeć jedynie wybrane przez siebie pozycje.
Usługa Magnetowid polega na udostępnieniu przestrzeni dyskowej na serwerach Fiberway umożliwiającej, realizację usługi TimeShift (pauza do 30 min), a także zapisie treści wybranych kanałów telewizyjnych do 3 dni wstecz (oznaczone żółtym znakiem/kółkiem). Funkcjonalność usługi jest podobna do dekoderów z dyskiem (PVR). Nie wszystkie kanały umożliwiają korzystanie z Usługi Magnetowid. Jest to podyktowane zapisami w umowach licencyjnych z nadawcami niektórych kanałów.
Nie. Jeżeli na umowie jest więcej niż jedna usługa, rozwiązanie jednej usługi wiąże się z rozwiązaniem całej umowy.
Tak, zmiana pakietu jest możliwa tak samo jak dokupienie kanałów znajdujących się w pakietach dodatkowych. Zmiana pakietu na wyższy, włączenie/wyłączenie pakietu dodatkowego lub usług dodatkowych nie wiąże się z żadnymi opłatami. Opłatą dodatkową obciążona jest jedynie zmiana pakietu na niższy (np. z rozszerzonego na podstawowy).
Niestety, nie przewidujemy możliwości rozłożenia opłaty aktywacyjnej na raty czy też jej obniżenia.
Usługa przeniesienia instalacji jest płatna tylko w odniesieniu do Usługi Internetu. Podłączenia Usługi Telewizji w nowej lokalizacji można dokonać we własnym zakresie.
Czy istnieje możliwość podłączenia dekodera do routera w inny sposób niż kablem, np. po przez Wi-Fi?
Ze względów technicznych jedyną wspieraną przez Nas metodą jest podłączenie dekodera do routera bezpośrednio kablem ethernetowym (skrętką).
Tak, w razie utraty lub uszkodzenia kabli czy pilotów oferujemy elementy zamienne do dokupienia osobno.
Jeśli korzystasz z bramki VoIP Cisco SPA112 sprawdź, czy bramka jest podłączona do prądu oraz do routera. Sprawdź czy dioda korespondująca z odpowiednimi portem sieciowym świeci/miga. Jeśli posiadasz jedną linię telefoniczną sprawdź, czy Twój aparat telefoniczny jest połączony do gniazda PHONE 1 w bramce.
Jeśłi korzystasz z bramki DECT firmy Siemens dodatkowo sprawdź, czy Twoja słuchawka DECT ma łączność z bramką DECT. Brak łączności jest sygnalizowany z reguły napisem „Baza” na wyświetlaczu słuchawki. Jeśli próbujesz skorzystać z nowej słuchawki pierwszy raz musisz dokonać jej parowania z bramką.
Jeśli korzystasz z routera z wbudowaną bramką telefoniczną (w przypadku łącza światłowodowego) upewnij się, że telefon jest podłączony do portu TEL1 w przypadku posiadania jednej linii telefonicznej.
Możesz również spróbować sprawdzić działanie usługi z wykorzystaniem innego aparatu telefonicznego lub słuchawki DECT.
Spróbuj wykluczyć problem z Twoim aparatem telefonicznym i okablowaniem wykonując próbę na innym telefonie, najlepiej przewodowym podłączonym bezpośrednio do bramki/modemu.
Tak, Fiberway oferuje usługę przeniesienia numeru telefonu od innego operatora.
Wystarczy, że odwiedzisz nasze Biuro Obsługi Klienta i wypełnisz pełnomocnictwo i formularz przeniesienia numeru. Możesz go pobrać także pod tym adresem. Wypełniony formularz należy dostarczyć do naszego Biura Obsługi Klienta. Resztą formalności zajmiemy się za Ciebie.
Przeniesienie numeru potrwa do 24 godzin od momentu „uwolnienia” go przez dotychczasowego operatora. Dokładny termin określony jest w warunkach umowy z dotychczasowym operatorem. (Może okazać się, iż dotychczasowa umowa z obecnym operatorem będzie kończyła się wraz z końcem następnego okresu rozliczeniowego). Szczegółowe informacje określające warunki zakończenia umowy znajdują się na dotychczasowej umowie, informacje takie można również uzyskać zazwyczaj na infolinii operatora.
Osoby wykonujące połączenia na numer przeniesiony zapłacą jak za standardowe połączenie z krajowym numerem stacjonarnym, zgodnie z cennikiem swojego operatora.
Przeniesienie numeru do Fiberway jest darmowe, zapłacisz wyłącznie abonament i opłatę aktywacyjną zgodną z wybraną przez Ciebie ofertą.
Tak. Dokładamy wszelkich starań by jakość świadczonych usług była na możliwie najwyższym poziomie, dlatego usługę telefonu stacjonarnego świadczymy wyłącznie na naszych łączach światłowodowych i bezprzewodowych. Utrzymanie takiego łącza wyłącznie w celu korzystania z usługi telefonii cyfrowej dla klientów indywidualnych wiąże się z koniecznością uiszczania miesięcznej opłaty za utrzymanie łącza w wysokości 30 zł, aby uniknąć konieczności uiszczenia takiej opłaty polecamy wybór usługi wraz z dostępem do Internetu od Fiberway.
Pobierz formularz przeniesienia numeru do Fiberway, wydrukuj, wypełnij i dostarcz do Biura Obsługi Klienta albo wyślij na adres do korespondencji. Pamiętaj, aby wniosek był opatrzony Twoim własnoręcznym podpisem.
Stan pakietu komórkowego znajdziesz w Panelu Klientana moj.fiberway.pl po wpisaniu danych logowania z umowy (ID i hasło) i przechodząc do zakładki /Moje usługi/ - Stan darmowych pakietów .
Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 123 12 12 13.
Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 123 12 12 13.
Informacje znajdziesz w dokumentach dołączonych do umowy.
Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 123 12 12 13.
Jeśli nie masz zasięgu w miejscu, w którym się znajdujesz, sprawdź, czy zasięg wraca gdy przejdziesz w inne miejsce – usługi GSM mogą nie działać w przypadku dużej odległości od nadajnika, lub w miejscach o bardzo dużej tłumienności sygnału – jak piwnice, windy, wewnętrzne pomieszczania domów, ale również w dolinach, lasach, i innych miejscach uniemożliwiających poprawne działanie tej technologii.
Jeśli możesz dzwonić ale nie działa internet mobilny, możesz sprawdzić stan pobranych danych – ale możesz również zadzwonić do nas.
Pamiętaj też, że jeśli twój telefon pokazuje slaby zasięg, (jedna lub dwie kreski, nie widać oznaczenia LTE) to połączenie danych może działać bardzo wolno lub nie działać wcale.
Gdy nie jesteś w stanie ustalić co się dzieje – zadzwoń do nas, sprawdzimy postawność działania twojej usługi.